webForumDet fria alternativet

Automatic Updates problem, Microsoft VM

0 svar · 190 visningar · startad av ulf_gee

ulf_geeMedlem sedan mars 200233 inlägg

Problemet:
Jag har min dator, Win XP SP2, inställd så att Automatic updates laddar ner fixar per automatik med jag själv väljer när att installera dem. Sen ett par veckor tillbaka har jag fått en påminnelse om att det finns nya fina saker att installera och varje gång är det Microsofts egna JAVA motor som vill in. Installationen drar igång och två sekunder senare är det färdigt, tror man. Istället kommer det upp ett meddelande: this setup will only upgrade over an existing version of microsoft VM. Man klicka OK och datorn vill starta om. Jag låter datorn starta om, och när det är klar så kommer samma påminnelse upp igen! Jag har alltså hamnat i nån slags loop, en twilight zone där jag varken kommer fram eller tillbaka. På google hittar jag länkar dit man kan ladda ner VM motorn men när jag försöker installera den får jag ändå samma svar, this setup will only upgrade over an existing version of microsoft VM.
Om jag går till https://www.windowsupdate.com sker samma sak även där. Hur ska jag komma vidare? Hur kan jag hoppa över en installation jag icke behöver?

Tacksam, ja mycket, för svar.

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb