webForumDet fria alternativet

Setup can not allocate working memory

6 svar · 280 visningar · startad av Calippo

CalippoMedlem sedan aug. 2002535 inlägg

Försöker installera Status Monitor till min Epson Stylus Photo 925 skrivare, men jag får bara felmeddelandet Setup can not allocate working memory.

Kör med Windows XP Pro med SP2 installerat, 1GB RAM.
(Det fungerade med SP1)

Har testat att installera senaste drivrutinerna till skrivaren, men det hjälper inte.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg

Pröva att dra ur nätverkssladden (för att minska risken för intrång) stäng av säkerhetscentret, och pröva igen.

Hur stänger man av Säkerhetscentret?

Har Norton Internet Security 2005 på burken, ska jag inaktivera den då med andra ord. (och naturligtvis dra ur nätverkskabeln) eller kan man stänga av Säkerhetscentret på nåt sätt?

Provade att stänga av modemet, Avaktivera Norton Internet Security, men det fungerar inte ändå.

Är det SP2 som ställer till med mer skit nu igen?

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

För det första får nog SP2 oförtjänt mycket skit. Det är år sedan MS släppte sitt framework för hur applikationer ska skrivas till Windows. Trots det är det många hårdvarutillverkare som kör sitt eget race. Epson är en i raden. Är det Microsofts fel verkligen? :)

Frågan är, är det problem med drivrutinen eller är det problem med installationspaketet?
Jag gissar på att du har kört "setup" från skivan? Pröva att istället lägga till skrivaren manuellt och själv leta rätt på sökvägen till drivrutinsfilen. Om det går så är det installationsprogrammet som fjukar - inte drivrutinen.

Nackdelen med den lösningen är att du inte får med allt smäck som epson vill installera på din dator.
Fördelen är att du får en "renare" installation - mindre smäck som kan flippa ur din dator. :)

SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg

Antar du har administrations rättigheter..

Sjodahl: Japp, jag är administratör på datorn.

Rikard: Nu är det så att det är det där extra smäcket som jag vill installera. Själva skrivaren funkar bra, även installation från CDn.
Jag vill ha det där extra smäcket, d.v.s Status Monitor så att jag ser hur mycket bläck jag har kvar.

Genererad på 383 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb