Min dator började tanka sp2 utan att jag märkte det. Problemet är att jag inte har plats på min hd att installera det. Nu vill jag ta bort alla sp2-filer. Var finns dom?
Var lägger sig windows update-filer?
4 svar · 1 065 visningar · startad av web00132
Inte svar på din fråga, men om du inte kan uppdatera till SP2 via WindowsUpdate så är det nog dags att ta bort några andra filer eller köpa en större hårddisk.
Om du ändrar i mappalternativ så att du kan se dolda filer så skall de väl ligga i Windowsmappen ex. $NtServicePackUninstall$
Men du tar väl bort servicepacket ifrån installera/tabort program.
HakanS: Ber att få tacka för en strålande analys av situationen jag befinner mig i. Pga av pengabrist har jag nu startat en fond där du och dina kompisar kan sätta in pengar för att stödja mina framtida datorinvesteringar. Jag kallar den "Aid for Richards computer" och den har postgironummer 901025-7. (Leve den nördiga neoironin :birp )
Jag har tre st "uninstall-mappar" i min windows-mapp:
$NtUninstallKB820291$
$NtUninstallKB824151$
$NtUninstallKB840987$
Jag gissar att de tillhör andra uppdateringar. Jag har startat om några ggr för att se om installationsfilerna automatiskt skulle försvinna, men det lediga utrymmet verkar inte ha ökat. Jag har också sökt efter filer med sp2 i namnet men utan resultat.
Fler förslag någon?
Hum, nej inte uninstall. Ska du ha tag i var Windows Update cachear sina filer så kolla efter en katalog som heter WindowsUpdate, alternativt SoftwareDistribution. Jag tror iaf WindowsUpdate är en dold katalog så du måste välja att visa gömda filer och kataloger.