Hallå!
Jag har sen en tid tillbaka grymma problem med en av mina hårddiskar, givetvis den som op ligger op.
Jag har inte för vana att stänga av datorn (kanske är det som är felet..), men ibland händer det tyvärr.
Förr har det kunnat vara lite kinkigt att få igång den men det brukar ge med sig efter ett några försök. (Stora knappen osv)
Men senaste veckorna har den varit riktigt jäklig, jag kommer knappt åt disken inte heller om jag startar med cd. - hr inte kunnat köra checkdisk el. dylikt.
Lösningen blev att jag tog ut disken och satte som slav i en annan dator och startade upp den, disken inkonsekvenskontrollerades och det fipplades i största allmänhet med den.
Efter att sen kört checkdisk och allt vad de reparationsverktyg heter i diskkontrollen heter så kom jag åt disken och den fungerade.
Min fråga lyder egentligen, är disken körd eller finns det något man kan göra med den för att få den att fungera lite mer säkert igen? Att ha den som slavdisk lär ju fungera bättre så länge man inte sparar något alltför värdefullt på den.
Win Xp Pro, hårddisk: Maxtor 80GB
Ideer? Åsikter?
Och jo, jag är på väg att köpa en ny disk hur som helst.