webForumDet fria alternativet

Service Pack2 slår ut andra program?

Windowsur Windows

2 svar · 289 visningar · startad av Yoda

Medlem sedan nov. 2002291 inlägg
Frågan#1

Hej, jag läste i PC för alla att Service Pack2 slår ut vissa andra program och att många haft problem med det, speciellt Symtantecs program. Eftersom det finns en brandvägg med i sp2 så kanske det krockar med den brandvägg jag redan har. Kan jag stänga av brandväggen i sp2?

Är det någon som har haft problem efter installation av sp2? Jag har Symantecs Norton Internet Security (antivirus och brandvägg) och vill inte att den ska stängas av på något sätt.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Yoda skrev:

Kan jag stänga av brandväggen i sp2?

Visst kan du det, hur lätt som helst. Kan du göra direkt vid installationen.. MEN, dra ut nätverkssladden då!

Yoda skrev:

Är det någon som har haft problem efter installation av sp2?

Inte mer än att man kanske måste extra-klicka någon gång i början på den gula security-fältet som kommer upp för att varna för vissa saker. Inga problem efter att man gjort de initiella inställningarna.

Yoda skrev:

Jag har Symantecs Norton Internet Security (antivirus och brandvägg) och vill inte att den ska stängas av på något sätt.

Det ska nog inte vara några problem, jag har inte det iaf. :)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Windows XP ska känna av att du har Symantec installerat och därmed inaktiveras. För att det ska fungera fullt ut behöver du dock hämta hem en uppdatering från Symatec.

Angående din fråga om att SP2 slår ut andra program. Well, låt mig säga såhär. Det är inte SP2 i sig som är orsaken, det är dålig programmering av de applikationer som påverkas och det är väl egentligen på tiden att man tvingar leverantörerna av dessa program att rätta till det.

Jag har dock själv inte märkt något som helst problem med någon av de applikationer jag har installerat.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.232057fb
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)