SunixMedlem sedan juli 2004310 inlägg Hej!
Finns det något sätt att Kopiera eller Skapa en egen setup av en redan färdig setup?
Problemet jag har är att jag vill automatisera installationen av ett specialprogram på en massa client pc men programmets setup kräver att man svarar på en del frågor som jag inte har tid att svara på.
Vi använder oss av RIS på en 2000 server.
Jag hade tänkt något sånt här:
jag installerar programmet på en dator och kollar då vart filer kopieras och vilka registernycklar som registreras. Sedan skapar jag en egen setup som kopierar och registrerar utan några frågor.
Mina frågor är:
1. Går det ?
2. Finns det något färdigt program att göra det med eller finns något annat sätt ?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg problemet med det är att han måste skriva in cd-key manuelt på alla stationer såvidare han inte har ett Openlicens ellelr Volumelicens med microsoft
annars blir det ett licensbrott
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Han använder ju redan RIS..
SunixMedlem sedan juli 2004310 inlägg Hej! ursäkta att jag varit tyst! Jag visste inte att jag fått så många svar så fort!!
Jo jag kör RIS och den här riprep verkar vara bra!! Jag fattar det som att man installerar en klient med alla program som man vill ha och sedan gör em image av denna klient.
Det verkar som om hårdvaran inte behöver se exakt lika dan ut , eller ??
Hur funkar det med olika maskiner och ljudkort osv...