webForumDet fria alternativet

ren installation av win xp, SP1 och SP2

2 svar · 250 visningar · startad av PLks

PLksMedlem sedan sep. 2004201 inlägg

Hej wf
jag har formaterat om min sons dator, för att rensa bort allt vad Kaaza har ställt till med. Han har en dator från Medion där alltvar "fabriks" installerat.
Nu har jag lyckats: formatera om, parionera om och installera win XP home + SP1.
Inför fortsättningen skulle jag vilja veta:

1. spelar ordningen, dvs om SP2 skall installeras först- ngn roll? Det jag har kvar är bla:
    a) ev drivrutiner
    b) Norton Internet Security
    c) HP deskjet 980c
    d) skanner
  2. skall SP2 installeras först? (tänkte göra detta fr en cd-skiva)
  3. bör SP2 installeras sedan?

Tack för ordet
/Peter

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Hej Peter,
personligen har jag inte mycket till övers för Norton längre efter att alldeles för många datorer jag har sett har flippat ur eller börjat bete sig märkligt när det har varit installerat. Men annars är svaret på din fråga att det inte spelar någon roll egentligen. Jag skulle nog lägga på SP2 först och därefter köra Windows Update för att förvissa mig om att jag har fått med allt viktigt.

Därefter skulle jag lägga på drivrutiner för skrivare, skanner och övriga grejjer. Slutligen program.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jo, Rikards förslag låter bra. Idag så är Windows så pass intelligent att den håller reda på vilka filer som är nyast, problemet uppkommer när programmerare av drivrutiner och applikationer inte kan koda. En generell regel är därför att lägga på produkterna i kronologisk ordning efter när de släpptes. Kan vara svårt att veta, jag vet men det är det enda tips jag har just nu :-)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)