Hej på er.
En liten fråga.
Har win2k server och winxp som klient, hur fungerar det tekniska vid profilsynkningen ?
Kollar win2k igenom några index filer för att avgöra om en synkgning ska genomföras, eller synkas den endå.
Har en klient med 30 mb i profilen, kopplar upp via nätverk efter detta så är profilen synkad. Loggar in direkt med modem efter att jag synkat det via lan. Det tar ca 8 min att logga in, när jag loggade in på nätverket tog det ca 1 min.
Det är något som synkas, men vet inte vad. Jag tycker att den inte borde synka något alls (den stannar på , personliga inställningar) efterssom jag nyliken har synkat profilen.
Har varit på support.microsoft.com och sökt, men hittar inget, har även varit på msdn.microsoft.com , hittar inget där heller.
Eller jag hittar en väldigt massa info, men inte det jar är ute efter.
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg Roaming profiles är till för att du vid olika klienter skall alltid ha tillgång till just din profil, dvs oavsett dator du loggar in på skall du ha tillgång till skrivbordet, favoriter etc. För att detta skall kunna ske laddas dina filer ner lokalt varje gång du loggar in.
Det finns lite saker du kan göra för att minska datan som skickas:
• Omdirigera stora mappar, t.e.x. Mina dokument för att minska data som kopieras vid logon/logoff.
• Exkludera stora mappar från roaming profile. Lokala inställningar, temporära mappar, internet filer m.m.
• Ställ in "Slow Network Timout" inställningarna när du loggar in via t.ex. modem. Detta gör att system använder en lokalt cachad profil istället för att kopiera hela profilen från servern.
• Spara inga stora filer i profilen.
Tack för ditt svar D3VaST8D
Men jag formulerade mig nog dåligt, jag skulle vilja ha den tekniska spcen på vad som händer vid en synkning. Hur kollar den av att den insta ska synka filerna t.ex.
Men "Slow Network Timout" kan nog vara något att kolla in.