Nu vet jag inte om det är relevant men tex 5Mb som max innebär ju en hel del onödig trafik på nätverket. Har man 1Mb så ryms ju inte ens startsidan på Aftonbladet... [småler].
Jag tycker bara att principen att ha cachefiler lagrade i profilen är dumt.
En bra fråga Gunnar. Jag är nybörjare på just roaming profiles.
Någon som vet om man kan exkludera kataloger i profilen. Det verkar som att hela profilen (C:\Documents and Settings\mattias.nordin) replikeras mot servern.
Andra saker som blir lite konstigt är att tex outlook default lägger sin xxx.OST fil i profilen. Har du en mailbox på 700 Mb så får du problem om du inte manuellt flyttar denna.
Detta kan du enkelt göra:
Logga in med en roaming profile och gå in i IE's inställningar/Ruta Temporary Internet Files/Settings/Move Folder. Sedan byter du platsen till något lättigenkänneligt som c:\dettaebaraettlitettest och sök sedan på det me regedit så ser du var nyckeln finns.
Att man kan flytta temp filerna genom gui:t i webläsaren visste jag. Frågan var mer om det finns något man bör passa sig för när man lägger tempfilerna i en katalog som ev delas av flera personer.
Kan man tvinga in registernyckeln som ställer sökvägen till webläsarens temp fil med en policy ? Det hade varit mycket trevligt :)
Internet explorer tempfiler kan jag tänka mig fungerar i en delad katalog typ c:\temp
Vad tror ni om tempfilerna som ligger i "C:\Documents and Settings\PROFILNAMN\Local Settings\temp" då. Kan man flytta ut dom utan katastrofala konsekvenser?
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e