Jag har fått ett märkligt fel på min laptop (Dell D500), bifogar en bild på rutan som kommer upp.
Detta trots att ingen av USB-portarna har något i sig, jag har försökt bota det genom att plugga in kameran i båda portarna, utan resultat. Det är mycket irriterande att den där bubblan dyker upp stup i kvarten, hur får jag bort den?
En USB-enhet känns inte igen
8 svar · 1 428 visningar · startad av Mr. N.
Om du öppnar enhetshanteraren (Högerklicka på den här datorn/egenskaper/hårdvara/enhetshanteraren)
Den felaktiga enheten ska då synas ganska klart, med varningssymboler eller dylikt.
Pröva att högerklicka och ta bort den. Om det inte funkar kolla inställningarna och försök inaktivera den så slipper du åtminstone rutan.
Men du kanske borde lämna in din dator på support?
Den finns inte i Enhetshanteraren, den är bara felaktig lite då och då, typ som ett glapp eller nåt. Det är då rutan poppar upp.
Det bör finnas en egen kategori, typ okända enheter.
Mr. N. skrev:
Den finns inte i Enhetshanteraren, den är bara felaktig lite då och då, typ som ett glapp eller nåt. Det är då rutan poppar upp.
Jag tror jag vet vad det är för fel dock:
http://notebookforums.com/archive/index.php/t-39621.html
Bluetoothen håller på att ge upp, bra Dell!
En enhet som jag har använt kanske två-tre gånger... :x
Provar att uppdatera drivrutinerna, nu hittar den inte min bluetoothenhet, jävla skräp!
Efter många mail fram och tillbaka mellan mig och Dells support kom vi fram till att mitt moderkort antagligen behövde bytas. (Under diagnosticeringen bad dom mig bl a att plocka ur och sätta i minipcikortet som satt under en platta under datorn.)
I slutet av oktober nån gång kom en reparatör över med nya grejer. Först kom han över med en bluetoothmodul. Det funkade inte, och det visste ju både han och jag från början att det inte skulle... två dagar senare kommer han över med ett nytt moderkort. Han reagerar då på att supporten hade bett mig plocka ur och sätta i minipcikortet, vilket tydligen var WLAN-kortet, supporten har uppenbarligen stor koll på grejerna.
Efter att moderkortet bytts fungerade bluetoothen... en halv månad, sen var det dags igen...
Det värsta är inte att inte bluetoothen fungerar, utan att den där jävla rutan pluppar upp var femte sekund och jag kan inte göra nånting för att få bort den (om jag inte avaktiverar WLANet). Jag har provat att inaktivera enheten, avinstallera drivrutinerna (då installerar den bara om sig själv direkt). Kan man få XP att inte visa bubblorna över huvud taget?
Efter moderkortsbytet fungerar inte heller TV-ut från grafikkortet (integrerat) samt att WLANet är kraftigt nersatt i styrka. Jag har jämfört med geins Delldator, den får mycket bättre mottagning hemma hos mig.
Jag har nu fått ytterligare ett nytt moderkort och en ny bluetoothenhet. Vi får se hur länge den håller. :OO
som sagt altid varit inot postorder firmor av alla slag
det som är ett problem när man köper online o inte har någon lokal support
kan tillägga att starkt funderar på en svenska utbildning