webForumDet fria alternativet

Alltid grupperade i taskbaren

5 svar · 427 visningar · startad av hema80

hema80Medlem sedan sep. 2004137 inlägg

Som ni vet så kommer fönster grupperas i taskbaren (WinXP) då det blir bökigt med plats. Alltså alla fönster klumpas ihop till en knapp och bredvid den står en siffra, man trycker på knappen och får upp en lista. Mmm... Det är bra.

Men.. Saken är den att jag vill att fönster alltid ska grupperas, inte bara när det är ont om plats. Förstår ni vad jag menar?

Säg att det är helt rent i taskbaren, inga mappar eller fönster är öppna. Så öppnar jag två mozillafönster, då ska dom inte lägga sig brevid varandra i taskbaren utan grupperas, trots att det finns gott om plats.

Nån som vet något tillägg som fixar detta eller om man kan pilla i det mystiska registret?

Jag är nybliven windowsanvändare så... Jag är lite n00b.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Antingen fixar du det med TweakUI eller så pillar du i registret. Det förstnämnda är enklast. ;)

Jag tänkte nästan det gick! Mycket kul man kan göra i registret. Men jag vågar inte utan klara instruktioner hur man gör. Helst en reg-fil. :)

Jag är en n00b

**Edit

Skulle vara mycket tacksam!

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Lättaste sättet är faktiskt att använda TweakUI som SirPeter säger så varför krångla med registret?

1. Ladda ner och installera TweakUI (http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TweakUiPowertoySetup.exe)

2. Starta TweakUI

3. Gå till Taskbar > Grouping

4. Ställ in det som du vill ha det

Svårare än så är det inte. :)

Mmm ja jag läste fel... tyckte det stod att regedit va enklare. Jag har fixat det nu med TweakUI. Det var väldigt smidigt.

Tackar

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Acceptera svaret ;)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)