webForumDet fria alternativet

Explorer hänger sig!?

0 svar · 258 visningar · startad av FIgg3

FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

Heeellow ja!

Börjar bli lite halvt trött på allt som heter dator just nu!
Sitter på en Pentium 2,4 med 700+ Mb ram, 180 gig hdd.

Nu till problemet, (iofs två problem)
Dator är vääääldigt seg vilket jag trodde först berode på att jag hade för lite ram så jag införskaffade mig 512 till idag och då va det jätte roligt att upptäcka att problemet kvarstår även med 700 i ram. Detta händer: Kan t.ex. se på en film / musik video i fullstorlek när jag sedan stänger ner filmen så är hela explorer hängt sig, dvs start menyn, klockan och allt där nere, går ej att trycka Ctrl+Alt+del inget fönster öppnas. Detta problmet kan komma även om jag inte tittar på film, utan bara surfar och öppnar ett nytt fönster vilket är vädigt irriterade.

Problem två: Internet & ICQ läger av lite när det vill, har kvar ip och allt, står att jag är inloggad m.m men ska jag surfa kommer det bara upp "sidan kan ej visas" det beror inte på leverantören då jag hade samma problem med förra ISPN, vilket var största delen att jag bytade då jag trodde att det var deras fel...

Har kört Norton Antivirus 03 på den, inget virus hittat, formaterat om den, samma problem direkt igen, installerade SP2 med då funkade inte internet alls, nog bara någon inställning så ska installera om det igen.

Så förslag på vad som kan göras uppskattas väldigt mycket just nu!

Mvh

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)