plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg Ni som har följt min inlägg, vet kanske att min hårddisk har kraschat och att jag har återställnings-cd fr Acer.
Eftersom jag behöver serverfunktionen för ASP och/eller PHP så inhandlade jag win xp pro.
Formaterade om hårddisken och installerade xp pro. Blev ganska bra, men inte perfekt bla:
- konflikter i ebhetshannteraren
- bildskärmen flimmrar vid uppstart
- page down/up beter sig konstigt
Har ngra frågor:
- hur gör jag med win XP - kunde rätt bra win 98SE - men är dyis på XP
- på en av skivorna från Acer har jag hittat en mapp "driver" - skall jag kopiera mappen till datorn? Eller göra på anant sätt?
Fllimrar skärmen alltså vid uppstart när XP-logon visas? På vilket sätt flimrar den?
HUR beter sig pageup och pagedown? I vilka situationer?
Om återställnings-CD'n var för Windows 98, så kan du inte använda drivrutinerna.
Om drivisarna är för Windows 2000 så kan du dock med stor sannolikhet använda dem ändå. Om du vill installera dem, leta upp den enhet de är till för i enhetshanteraren och klicka på uppdatera drivrutin. Guida sedan installationsprogrammet till den mappen.
Vilka enheter och vilka resurser är i konflikt i enhetshanteraren ?
plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg
Fllimrar skärmen alltså vid uppstart när XP-logon visas? På vilket sätt flimrar den??
Nej, först kommer XP-loggon, sedan blir skärmen helt svart, sedan blå och skimrar/hoppar
HUR beter sig pageup och pagedown? I vilka situationer??
svårt att beskriva men sidan beter sig inte som vanligt när jag använder, och inte heller srollljulet på musen
Om återställnings-CD'n var för Windows 98, så kan du inte använda drivrutinerna.
Om drivisarna är för Windows 2000 så kan du dock med stor sannolikhet använda dem ändå. Om du vill installera dem, leta upp den enhet de är till för i enhetshanteraren och klicka på uppdatera drivrutin. Guida sedan installationsprogrammet till den mappen.?
Återställnings-CD´n är för win xp home. Men det kan väl inte spela roll att jag kör pro numera?
Vilka enheter och vilka resurser är i konflikt i enhetshanteraren ?
Sitter inte hemma, så jag kommer inte exakt ihåg, men det är under andra enheter:
- ljudkortet
- ngt med Video/skärm
- PCI-nätadapter
plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg Förestän händer det att jag får frågan vid uppdateringar om jag vill behåll exixterande ver. Eftersom datorn inte funkar tillfredställande med den instal ver. är det väl bara att svara nej?
plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg Dessa mappar finns i mappen Drivers på återställningss-cd som jag fick med - se bilagan