webForumDet fria alternativet

Radera filer.

6 svar · 295 visningar · startad av Emilo

EmiloMedlem sedan dec. 200096 inlägg

Hallå!

Har fått problem med min dator. Jag har en 60gb IBM hårddisk.
Men när jag raderar en fil så står det i windows att jag har lika mycket plats kvar på hårddisken som jag hade innan jag raderade filen. Filen försvinner så pass att jag inte ser den i utforskaren men den verkar fortfarande ta plats på hårddisken.
Jag använder Windows XP pro.

Någon som vet vad det kan bero på? Snälla vill blir galen på detta.

/Mvh Emil Ö

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har du tömt papperskorgen?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vad har du för antivirus-program i datorn?

hehe klart jag har tömt papperskorgen. Använder för den delen shift+delete.

Jag kör Norton Antivirus 2003 och har kör en full systemscan idag och den hitta inga virus. Sen har jag också kört en scan med Ad-Aware och den hitta lite men de hjälpte inte efter att jag raderat dom sakerna heller.

Högerklicka på papperskorgen och välj "Empty Norton Protected files" så får du nog tillbaka ditt lediga utrymme.

Du kan stänga av den funktionen om du väljer fliken Norton Protection efter att ha högerklickat på papperskorgen och valt Properties.

Tack så hemskt mycket och för dem snabba svaren. Det funkade perfekt. Tackar Tackar!!

Kul att det löste sig så lätt. Jag var själv ganska irriterad innan jag kom på vad det berodde på för ett tag sedan.
Markera gärna det svar som löste ditt problem genom att klicka på länken "Acceptera som slutgiltigt svar" så kan fler som har samma problem hitta rätt svar lättare.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)