webForumDet fria alternativet

bli av med pop up-fönster

Windows

8 svar · 334 visningar · startad av plelkes

Medlem sedan mars 2002823 inlägg
Frågan#1

Hej,
har ni ngn/ngra bra programförslag för att blockera pop-ups?
Har försökt med msn´s toolbar som fungerade perfekt, men F-Secure på min fru´s dator betraktade som hot så vi avinstallerade.
Sen provade jag på min dator yahoo´s toolbar, detta fungerad ok - men jag tror att yahoo´s toolbar är boven för att min hårddisk kraschade

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

googles toolbar
vilken browser körs? Opera, ff har det inbygt. (säkert fler)

och google toolbar betraktas itne som hot av antivirus? och kraschar ej hårddisk?
Jag kör win xp home

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag tycker Google Toolbar funkar klockrent ur alla synvinklar. Har inte märkt av några som helst problem.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Vet jag väl inte, du frågade efter program som blockerar pop-ups... Jag hade inga problem med googles toolbar när jag använde den!!
Använd Opera eller Firefox annars!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

plelkes skrev:

och google toolbar betraktas itne som hot av antivirus? och kraschar ej hårddisk?
Jag kör win xp home

Nej, det enda negativa jag har märkt vad gäller google toolbar är att man blir beroende av den. ;) OBS! Det är mig veterligen endast version 2 som har popup-blockern.
SP2 till Windows XP innehåller också en pop up-blocker. Det kan vara en tanke att lägga på servicepacket istället om du inte litar på google. :)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Precis, lägg på XP SP2 istället så slipper du lägga på extra program som ökar risken för problem. Oavsett om du vill ha popup-blockern i SP2 eller inte, så rekommenderar jag dig att lägga på den i vilket fall så din maskin skyddas på många fler sätt än med enbart SP1 och hotfixar.

legis skrev:

Precis, lägg på XP SP2 istället så slipper du lägga på extra program som ökar risken för problem. Oavsett om du vill ha popup-blockern i SP2 eller inte, så rekommenderar jag dig att lägga på den i vilket fall så din maskin skyddas på många fler sätt än med enbart SP1 och hotfixar.

Mitt problem är att vissa program inte fungerar/inte fungerar bra med SP2 installerad. tex programmet Smart List To Go för palm

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Har du nvidias grafikkort ingår det en pop-up-stoper i forceware.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)