Om burken står på mer än x antal timmar (exempelvis över en natt eller då man är på jobbet) funkar nätet kasst när man börjar surfa igen. I Opera får jag "Connection closed by remote server" och i IE "Sidan kan inte visas". Efter en sju-åtta försök brukar man komma igenom (åtminstone i primära webläsaren Opera), men då visas inte alla bilder korrekt... The Bat kommer inte åt eposten och i morse hade till och med Icq lagt av.
Startar jag om funkar allt utmärkt igen.
Uppkopplingen i sig litar jag på, eftersom den enda förändringen som skett är en ny burk och bytet Win98 -> XP.
Brandväggen är XPs interna (än så länge) som jag inte har ninjakoll på än, men det verkar som att det är nån inställning nånstans som jag inte hittat. ;)
Nä, det enda som slås av är skärmen efter tio minuter, varken viloläge eller hårddiskstopp är aktiverat.
Dessutom har jag ändrat från "hem/kontorsdator" till "alltid på" bland de där inställningarna.
Jag har liknande problem ibland. Helt plötsligt kan webbläsaren inte visa sidor. Det skumma är att MSN & ICQ brukar funka i alla fall. När jag trycker på "reparera" drar det igång igen, oftast. Jag funderar på om det kan bero på routern, men det kanske är helt fel?
Utloggad varifrån? Min ISP använder inte inloggning och jag har bara en användare i XP.
IP? Tja, jag kan ju fortfarande surfa även om det går knackigt. mIRC tappar inte kontakten med kanaler där jag fortfarande kan snacka osv.
Elin: Har man sett, en MKV-student från Jönköping! :bire
Är det bara nätverket så är det ju inte helt omöjligt att det är nätverkskortet. Kollat efter uppdateringar till drivrutinerna? Om du har kvar kortet från den gamla datorn kan det vara värt att testa det.