Varje gång jar rör på musen hörs det ett susande ljud från högtalarna. Ljudet är väldigt lågt så man får skruva upp volymen en del för att höra det. Det låter när man scrollar också, fast då lite högre än då.
Förmodligen är det väl ljudkortet som plockar upp det där. Gå igenom mixerinställningarna och stäng av ljudkällorna en i taget för att se vilken som skapar bruset.
Har haft samma problem med min Trådlösa Logitech så passade på att kolla ifall det var aux för mig också, Men det hjälpte inte, Så testade alla och kom fram till att det var Phone som skapade ljudet...
Kan väl inte säga att jag e speciellt bra på ljud och vad användas Phone till?
Låter som en kontakt inne på själva ljudkortet som du kan ansluta ett voicemodem till. Alltså, om du använder modemet som telefonsvarare kan du använda ljudkortet för att lyssna av meddelandena.
Om du vill använda aux-porten är det ju inte bra att den är avstängd. Då kan du istället skaffa ett expansionsljudkort för jag antar att du har ett integrerat ljudkort nu. Alla integrerade ljudkort (AC97) jag har testat har det problemet du beskriver.