webForumDet fria alternativet

Script för att ladda ner Dat fier ???

3 svar · 283 visningar · startad av eddy1

eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

hej..

Sitter och funderar om det finns någon smidig lösning för att ladda ner dat filerna till Mcafee antivirus till en bestämd mapp. Typ om man kunde schemalägga ett script som kontrollera varje dag om det kommit någon ny uppdatering??

det är ju inbyggt redan i mcafee's server programvara men då den fungerar dåligt så skulle jag vilja ha ett script som kontrollerar och laddar ner...

är det möjligt? mycket arbete?

Mvh

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Inte mycket jobb

Jag har själv gjort det med primitiva medel.

Skapa en svarsfil till FTP
Skapa en batchfil som kör igång ftp med svarsfilen.
Schemalägg batchfilen.

eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

det varkar som du har lösningen på mitt problem!

Verkar enkelt, men dessvärre är inte jag så haj på det där så jag hänger inte med riktigt!

vad innebär en svarsfil?? jag använde mig ftp funktionen som finns i windows xp!

Skapa en batchfil som kör igång ftp med svarsfilen????? återigen hänger inte med på vad en svarsfil är och startar ftp?

schemalägga en batchfil fixar jag nog!! :-)

jag provad att ladda ner senaste dat filen och la den i en mapp på ftp servern som är inbyggdi xp sen ställde jag in klienterna på att hämta från den. fungerade ju utmärkt. men som sagt, få senaste uppdateringen att laddas ner till mappen!!!

Jätteschysst om du vill hjälpa mig lite mer med detta!

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Skapa en batchfil i den skriver du:

ftp -v -i -s:minsvarsfil.txt ftpadressen

Skapa filen minsvarsfil.txt innehåller det du skulle gör om du gjorde manuell ftp
Och i den anger du tex:

mittanvändarnamn
mittlösenord
cd tillkatalog/underkat
lcd C:\minkatalog
mget *.*
quit

Detta är ett exempel. Observera att detta är ett primitivt sätt att ladda ned filerna. Det finns bättre verktyg att gör det med.

257 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)