Skälvklart förstår jag ju att det är minnet som inte räcker. Däremot tycker jag att det är konstigt att det tar slut efter 15 min i photoshop!
Tycker att det borde räcka längre. Det är därför jag undrar om det är något mer jag kan göra för att förbättra prestandan, utan att köpa mer minne just nu.
Skälvklart förstår jag ju att det är minnet som inte räcker. Däremot tycker jag att det är konstigt att det tar slut efter 15 min i photoshop!
Tycker att det borde räcka längre. Det är därför jag undrar om det är något mer jag kan göra för att förbättra prestandan, utan att köpa mer minne just nu.
Det är inte så konstigt, 9X/ME har en funktion som gör att program som du har startat men stängt ner ändå tar minnesutrymme, till sist är minnet "fullt" och du får felmeddelandet, köpa mer minne räcker tills du startar ännu ett/flera tung(a)t program och får samma meddelande.
Det klassiska är att starta om datorn, då frigörs minnet, det finns även tredjepartsprogram som kan frigöra minnet under drift.
Man kan även använda ett system som från början var menat för tunga belastningar, som Windows 2000 eller XP