HulthMedlem sedan juni 2001272 inlägg Hade inget att göra så jag satt och tittade över min ftp lite och så hittar jag en mapp som heter:
drwxrwxrwx 1 owner group 0 Jul 21 17:22 462345671
någon som vet hur den kom dit eller vad den gör där? det går varken att ta bort eller byta namn på den.
tacksam för hjälp
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Är det inte vilken/vilka rättigheter du har på en mapp? "Permissions" finns en kolumn i min FTP (voyager) Så beroende vad jag har för rättigheter så ändras visas det där...
T.ex. drwxr-sr-x
HulthMedlem sedan juni 2001272 inlägg Jo jag sökte lite i forumet på den första serien bokstäver och fick då fram det i sammanhanget rättigheter.
Gick in på servern via RD och kollade upp ftp-rooten och fann mappen och då gick den plötsligt att ta bort.. fattar inte hur det kan bli så..
Sen hittade jag en annan mapp jag inte såg innan, en mapp med ett mellanslag " " som namn. I den fanns det ca 60mb mp3:or jag aldrig sett innan... och ingen av dom som har tillgång till min ftp har lagt in dom.. lustiga namn och skit var det också.. hackad?
dräpte dock ner ftp:n.. behöver den inte längre.. :)
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Att skapa kataloger som endast består av mellanslag är ett vanligt sätt att "göma" kataloger, brukar användas av dom som håller på med piratprogram.
Din dator har antingen blivit hackad eller så har någon lyckats knäcka användarid och lösenord till ett eller flera konton på maskinen och denna information sprids via diverse "pirat kanaler".
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg hmm hur skapar man en sådan mapp ?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Via en applikation som tillåter det :)