hej
har en 2000 server med sp4 i.
sen har jag en del xp-klienter som jag inte vill ska uppdatera tiden från domänen...hittade på microsoft hemsida hur man skulle göra för uppdatera grupp principen i 2000 server så den även stödjer xp-klienter..jag testar mot min server och här funkar det att stänga av så att tiden inte uppdaterades... så har vi en kund som ville ha samma sak där att några xp datorer inte skulle uppdatera tiden från domänen....men hos dom funkar det inte..gjort samma sak hos dom som på min egen server. någon som har någon bra idée eller förklaring...deras server e en 2000 server med sp4 o alla senaster uppdateringarn från microsoft..xp-klienterna är alla pro.
tacksamma för alla svar
Windows 2000 server
4 svar · 316 visningar · startad av thomas_jo
Hej,
Välkommen till wF.
Det här besvarar förvisso inte din fråga, men varför vill Du stänga av tidssynken? Den är trots allt rätt kritisk i förlängningen.
/M
det e ett företag som då skriver ut etiketter så i bland ligger då dom som skriver ut etiketter i föväg...så dom börjar ofta på morgon dagenes etiketter så dom vrider fram kl e dag typ..så börjar dom skriva ut...men sen tänker inte dom på det så ändra ju kl tillbaka o dom får slänga en jävla massa etiketter..
Okej,
Då är det nog faktiskt läge att göra någonting åt den applikationen istället. Klockorna bör nog vara i synk .... Om jag inte missminner mig så kommer bland annat autentisering att totalt balla ur om tidsdiffen mellan klient och server är för stor.
/M