JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg
Hej!
Får följande fel:
"Windows did not load your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be copied to the server when you logoff. Windows did not load your profile because a server copy of the profile folder already exists that does not have the correct security. Either the current user of the Administrator's group must be owner of the folder. Contact you network administrator. "
Det funka ett par dagar efter jag satt upp det, sen helt plöstligt fungerade det inte. Ingeting har ändrats. Vad kan vara fel?
legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg
Det underlättar om du skriver vilka typer av system du kör.
Se om följande hjälper:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;327462
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Re: roaming profiles problem
Jymdis skrev:
Det funka ett par dagar efter jag satt upp det, sen helt plöstligt fungerade det inte. Ingeting har ändrats. Vad kan vara fel?
Du får ursäkta, men det brukar ytterst sällan för att inte säga nästan aldrig vara "helt plötsligt utan förändringar". ;)
Har några rättigheter ändrats på servern? Profilkatalogerna är rätt känsliga har jag förstått.
Har några ändringar skett i AD?
Har du kontakt med nätverket?
Vilket eventID har felet? 1525? 1526?
Det är Windows 2003 som server och Windows XP som klient.
Jag garanterar, inga rättigheter har förändrats på servern. Ej heller i AD. Kontakt med nätverk finns.
Jag provade den där KB artiklen igår, och då verkade det fungera (ihop med att jag la om rättigheterna på mapparna så Administrator kontot stod som owner och det aktuella profil-kontot hade fulla rättigheter, innan hade visst inte admin några rättigheter).
Får se om det håller sig på plats.
EventID vet jag tyvärr inte, kan kolla upp det om problemet återuppstår!
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Jymdis skrev:
Jag provade den där KB artiklen igår, och då verkade det fungera (ihop med att jag la om rättigheterna på mapparna så Administrator kontot stod som owner och det aktuella profil-kontot hade fulla rättigheter, innan hade visst inte admin några rättigheter).
Vilket jag tror är galet egentligen.
Administrator ska inte behöva ha några rättigheter alls till profilen. Användaren ska äga mappen och därigenom även inneha ägarskapet. :)
Du skulle kunna testa följande, om det skiter sig.
1. Logga ut användaren.
2. Döp om profilmappen till t.ex. user2.
3. Logga in användaren och logga ut användaren på nytt.
Nu ska en ny profilmapp ha skapats.
4. Logga in användaren och kopiera allt innehåll från user2 till användarens nya profilmapp.
5. Slit ut nätverkskabeln och logga ut användaren.
6. Peta in nätverkskabeln igen och logga in.
Konsultlösning? Jepp, men den brukar fungera. :)
Okej, ska göra så om problemet uppstår! Kan ifs bli lite svårt å göra det eftersom jag gör det hela via remote desktop / ts, men jag får väl instrurera via telefonen :)
Fortsatta problem, nu får jag:
"Den lokala profilen kan inte hittas, så du loggas in med en temporär profil. Ändringar du gör i profilen kommer inte att sparas när du loggar ut".
Jag vet när problemet uppstår nu, det är när en dator får blåskärm så går det inte att logga in nästa gång. Lösningen är omstart av servern, vilket inte är bra naturligtvis.