ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg Hej,
Jag har skapat mig en diskette så att jag kan få igång nätverket i dos. Problemet är att jag inte kan komma åt mina diskar på windows 2003 server. Jag har provat både FAT32 och NTFS diskar. Men det funkar inte. Jag har sharat dem med fulla rättigheter för everyone men det hjälper inte. Problemet är att jag inte verkar bli autenticierad korrekt. Om jag använder alternativet att tillhöra en domän på nätverksbooten kommer jag in på driven (t.ex z:) men då står det "acess denied" när jag försöker visa utdelningens innehåll. Om jag istället anger att jag ska vara med i en workgroup så säger den att mitt lösenord är felaktigt hela tiden om jag så använder administrator med lösenord.
Det enda jag ville göra var att få en image på min bärbara hdd till min server för att göra en snabb backuplösning. :l
what to do?
/Johnny
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Det enklaste är att starta ghostcast servern på servern, sedan startar du den bärbara med en ghost-boot diskett med stöd för multicast.
ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg Hej,
Kan du utveckla ditt svar kring ghostcast? Jag vet inte riktigt vad det är.
/Johnny
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Installera Ghost på servern, då skall även GhostCast servern installeras, skall finnas under Start -> Program -> Symantec Ghost.
Det man gör är följande:
* Skapa ghostbootdisketter med stöd för multicast mha "Ghost Boot Wizard" "Network Boot Diskett"
* Starta GhostCast servern, fyll i "Session namn" (namn för att identifiera denna sessionen) och bocka för "Create Backup" välj sedan var du vill lägga ghost imagen.
* Boota up maskinen du vill ghosta med boot disketterna du skapade i punkt ett, välj sedan "Multicast" (är lite osäker kan inte göra detta på någon maskin just nu).
* När datorn har dykt upp på GhostCast servern så klicka på accept klient så startar ghostningen.