webForumDet fria alternativet

Extra filändelse på köpet!

6 svar · 401 visningar · startad av aasah

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Jag sitter och blir surare och surare på Windows Me. Jag använder WordPad för att i brist på bättre program skriva ett PHP-skript i. (Är på semester och lånar datorn.) Sparar mitt skript som test.php Laddar upp till hemsidan. Då heter eländet test.php.txt !!! Den där extra filändelsen får jag med automatik. Om jag tittar på filen i mappen så heter den test.php enbart, vilket gör att jag inte kan döpa om den i denna dator. Jag kan inte döpa om den från hemsidans server heller, och naturligtvis känner inte php igen en .txt fil... HUR löser jag detta?

Tacksam för ett tips som gör att jag kan testa mitt skript före hemkomst...

snajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg

I windows 2000 gör man iaf som följer:
I en mapp klicka...
Verktyg --> mappalernativ --> visning --> klicka ur "Dölj filnamnstillägg för registrerade filtyper
Ta sedan bort .txt

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ställ in så att du visar filändelser så ser du .txt med.

NunchakoMedlem sedan juni 200169 inlägg

Varför inte använda Notepad (Anteckningar) istället? Det sägs att Wordpad sparar onödiga tecken i filer av typ html och liknande.

När du "sparar som" i Notepad så väljer du "Alla filer" i "Filformat:" och skriver själv filändelsen (php, html..) till ditt dokument.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Alternativt sparar du filen med filnamnet inom citattecken.
"info.php"

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Annars räcker det med att skriva filnamnet inom "dubbelfnuttar" för att filväljaren ska inse att man vet vad man gör.

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Tusen tack Rikard och spango! :) :bire Fungerar hur bra som helst!

Om jag kunde markera två svar hade jag gjort det... Jag hade ingen aning om denna lösning.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)