webForumDet fria alternativet

Stänga av ljudet i windows (mute)

Windows

10 svar · 2 608 visningar · startad av forum

Medlem sedan apr. 2003100 inlägg
Frågan#1

Hej!

Via kontrollpanelen kan man ju stänga av allt ljud. Men jag undrar om det finns något enklare sätt att göra det på?
Tex ett snabbkommando?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Har du inte en liten högtalar-ikon nere vid klockan (i tray-bar)? Klicka på den så kan du enkelt mute:a.

Mvh

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Via högtalarna går det också för det mesta, jag upptäckte (efter typ tre år :r) att om jag tryckte ner två av de tre knapparna samtidigt blev det mute. Klart smidigare än att peka på den lilla högtalaren. ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vilka knappar menar du nu?

SirPeter skrev:

Vilka knappar menar du nu?

Men doh... :OO :p

Jag skrev:

Via högtalarna går det också för det mesta

..underförstått att det varierar mellan olika högtalare och olika märken, men att funktionen i många fall finns där - även om man får leta lite. ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Aha, jag trodde att det var frågan du svarade på, inte hur man kan göra med kringutrustningen om man har en speciell sort.

Men kom igen. Ett enklare sätt efterfrågades och jag hintade om att det i många fall går att göra det utan att blanda in datorn och gränssnittet öht.
Om man vidgar sina vyer lite hittar man ofta enklare sätt. :)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

På vissa tangentbord finns en Mute-knapp och en volymkontroll på tangentbordet. Skaffa ett sånt om du vill.

Medlem sedan apr. 2003100 inlägg

Tackar!

Men jag är ute efter en funktion i just gränsnittet, ett snabb kommando som funkar på alla tangentbord, tex ctrl+'någon tangent'

Jag vet hur man enkelt kan stänga av ljudet, vid högtalar symbolen i task baren, tex.
Frågar om just om ev. snabbkommando, eftersom jag blivit till frågad att undersöka saken.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det finns inget sånt sätt tyvärr vad jag vet. Det finns däremot färdiga program man snabbt kan klicka på för att få tyst på ljudet. Det är nog den vägen du får testa.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

:stefan: skrev:

Jag skrev:

Via högtalarna går det också för det mesta

..underförstått att det varierar mellan olika högtalare och olika märken, men att funktionen i många fall finns där - även om man får leta lite. ;)

Som sagt så varierar det mellan olika märken. Själv brukar jag helt enkelt slå av strömbrytaren på högtalarna när jag vill ha tyst på datorn. Mycket enkelt och smidigt, om man nu har en strömbrytare (det har man väl normalt?).

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
158 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
154 ms — ändringar (db)