För några dagar sedan så köpte vi en USB Optical Mouse till en laptop som använder sig utav en touchpad.
Dock så har det strulat hela tiden sedan den införskaffades. Systemet hänger sig och man måste stänga av den och starta upp den igen för att det skall funka igen.
Då vi trodde att det var ett mjukvaru fel i windows så installerade vi om allting men när vi installerade programvaran för musen så hängde det sig igen.
Nu har vi tagit bort programvaran i windows och det verkar som att det funkar igen. Men man kan inte använda sig utav dom extra funktioner som musen ger.
Är det någon som vet nånting om varför detta händer ?
I vissa fall måste touchpaden ställas in på att enbart köras via seriell port för att det skall fungera att använda den samtidigt som en usb-mus. Jag vet dock inte hur det är med just din men när jag installerar min usb-mus så säger installationsprogrammet till att det ställer om på det sättet.
Vad är det för usb-mus?
Vi använder de senaste drivrutinerna som finns som följer med skivan.
Dock tror jag att det har nånting med synaptics touchpad programvara, dock så updaterade vi dom men samma sak händer igen efter bara någon timma.
Vi bytte ut den minnes modul som satt i burken (ett viking 256Mb, den har 128 som standard) och nu så funkar datorn felfritt hittils. Antagligen så var det minnet som var kasst då den fortfarande inte har krashat.
Vi har touchpaden i gång samtidigt oxå.
133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17