webForumDet fria alternativet

Win 2000 FTP Server

3 svar · 297 visningar · startad av clarkbones

clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg

Hej!
Jag kör en windows 2000:s ftp-server. Om jag skriver in i adressen i webbläsaren enligt:
ftp://82.184.xx.xx så visas en inloggningsruta. Jag fyller i giltigt användarnamn och lösenord, men innehållet i mappen listas aldrig, trots att jag satt fulla rättigheter för kontot jag loggar in med.

Däremot fungerar det bra om jag använder en ftp-klient såsom WS_FTP (samma användare)

Vad kan detta bero på? Jag har en vag aning om att någon av säkerhetsuppdateringarna det senaste halvåret täppte till någon lucka i IE:s ftp-hantering. Samtidigt försvann viss funktionalitet. Någon som vet något om detta?

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Brandvägg? Om ja, har du ställt in så att webbläsaren kör med passive mode?

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Re: Win 2000 FTP Server

clarkbones skrev:

Jag fyller i giltigt användarnamn och lösenord, men innehållet i mappen listas aldrig, trots att jag satt fulla rättigheter för kontot jag loggar in med.

Jag har ingen bra förklaring till varför men jag har märkt att det fungerar bättre om man högerklickar i det tomma vita fönstret och därefter väljer "Login as...".

clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg

Re: Re: Win 2000 FTP Server

Rikard skrev:

clarkbones skrev:

Jag fyller i giltigt användarnamn och lösenord, men innehållet i mappen listas aldrig, trots att jag satt fulla rättigheter för kontot jag loggar in med.

Jag har ingen bra förklaring till varför men jag har märkt att det fungerar bättre om man högerklickar i det tomma vita fönstret och därefter väljer "Log in as...".

Ja, det funkade! Jag valde Login As och fyllde i samma användarnamn och password igen och då fungerar det.

Känns som en bugg...

SirPeter: Ingen brandvägg var med i spelet, jag testade både från servern själv och från extern dator.

Genererad på 396 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb