depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Hur prioriterar man trafiken i Win2000Server med NAT.
Vill att alla klienters trafik ska prioriteras framför ftpservern som ligger på servern. När det är mycket trafik på FTP'n så går det knappt att surfa, webservrar hittas inte etc.
Hur löser jag enklast detta?
Kan man exempelvis ställa in att all web och mailtrafik ska ha första prioritet?
Vet att det finns inbyggda funktioner för det men hur får jag det att fungera osv?
mlundbomMedlem sedan jan. 2003573 inlägg Mig veterligen har inte Win2K något stöd för den sortens prioriteringar.
(Här får gärna någon rätta mig om de är av annan uppfattning ...)
/M
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Nä, kanske inte finns. Men finns det något sätt att lösa problemet ändå?
Begränsa max bandbredd i ftpservern bör väl funka. Beror väl iofs på om den ftpserver du använder klarar det.
mlundbomMedlem sedan jan. 2003573 inlägg
depeo skrev:
Nä, kanske inte finns. Men finns det något sätt att lösa problemet ändå?
Köpa en fet, dyr router som fixar biffen? :-)
/M
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Eller så kör jag trafikprioriteringen i Linux, får nog bli så.
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Har du en gammal dator över och vill ha en enkel och smidig lösning rekommenderar jag m0n0wall.
http://m0n0.ch/wall/