Hej på er!
Tänkte bara kolla om någon vet om man kan skicka meddelanden till flera enheter inom ett nätverk på en gång?
Alltså ett meddelande - multipla mottagare
/Simon
7 svar · 313 visningar · startad av Thorsander
Hej på er!
Tänkte bara kolla om någon vet om man kan skicka meddelanden till flera enheter inom ett nätverk på en gång?
Alltså ett meddelande - multipla mottagare
/Simon
Du kan ju skriva * som mottagare för att skicka till alla i nätverket, vet inte om det går att göra på något annat sätt.
Whops * alla vore nog inte så smart - sitter ca. 300 på samma nätverk (skulle jag tro) :)
En textfil som innehåller namnen på mottagarna och ett litet sött for-script skulle lösa biffen.
/M
Precis som mlundbom så fint beskrev ovan, så kan du göra en .bat fil med olika kommandon,
NETSEND Mottagare1 Meddelande
NETSEND Mottagare2 Meddelande
NETSEND Mottagare3 Meddelande
NETSEND Mottagare4 Meddelande
NETSEND Mottagare5 Meddelande
NETSEND Mottagare6 Meddelande
bör fungera.
Om de sitter på olika domäner / arbetsgrupper kan du alltid valja vilken arbetsgrupp som ska ha meddelandet.
Kanon - tack!
PersianBulldog skrev:
Precis som mlundbom så fint beskrev ovan, så kan du göra en .bat fil med olika kommandon,
NETSEND Mottagare1 Meddelande NETSEND Mottagare2 Meddelande NETSEND Mottagare3 Meddelande NETSEND Mottagare4 Meddelande NETSEND Mottagare5 Meddelande NETSEND Mottagare6 Meddelandebör fungera.
Absolut inte så jag beskrev, jag beskrev en textfil enbart innehållande namnen och att ett for-script skulle processa denna. - Besparar massa copy/paste.
/M