Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Har ett aningen irriterande problem. Det är så att jag har laddat ner en film och varenda gång jag markerar den i Explorer så kraschar hela windows-skalet. Det går inte heller att flytta den eftersom den används av ett annat program.
Jag *tror* jag har fixat problemet med film-cachen i WinXP redan tidigare, men med den buggen så kraschar ju inte skalet.
Vad kan det vara för fel? Vill inte ha filen där den är....
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Det verkar som om det gäller även för vissa andra filmer, dock inte alla. Kan ha med hur stora de är.
Tror jag fick problemet samtidigt som windows taskbar slutade spara inställningarna. Det skedde i och med att jag tog bort väldigt många olika spywares med ad-aware.
Låt windows krasha eller starta om datorn.
GÅ INTE IN I MAPPEN DÄR DEN FINNS.
Öppna Kör leta upp filen och ta bort den den vägen, det skall gå bra.
Orsaken är att vad jag tror så är det en DivX/Xvid film. Har fått sitt index skadat vid överföringen av filen eller en tidigare överföring och då försöker windows återbygga indexet vilket leder till att windows krashar.
Nedladdning av DivFix och öppna filen genom den istället för att gå genom windows, sedan när du valt filen tryck på strip index och sedan rebuild index. Detta kan fixa filen.
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Men jag kan ju titta på filmerna utan problem.. Kan det trotts detta vara fel på indexet?
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Testade att använda DivFix på filen. Men explorer.exe kraschar ändå efter 5-8 sek efter att jag har markerat den nya filen.
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Testade att köra GSpot nu som reporterade att 6.65 MB av filen saknades.
Kan jag på nått sätt stänga av vilken "feature" det nu än är som försöker visa info om filen som orsakar att explorer kraschar? Filmen funkar ju prima att kolla på så jag behåller den helst...
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Installerade om datorn pga av problem med att datorn var oerhörd seg på alla sätt utan att ha kunnat lösa det på annat sätt...
Tog bort den gamla problem filen genom kommandotolken.
Fick ett annat problem nu när jag markerade en annan avi-fil och explorer satte igång till 99% av CPU kapaciteten... Hjälpte inte att stänga ned Utforskaren utan tvingades att starta om explorer.exe.
Vad är det för fel mellan explorer och filmer egentligen? :l :(
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg