webForumDet fria alternativet

Quick Launch försvinner

7 svar · 348 visningar · startad av Josef

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Sedan några dagar tillbaka ser man inte Quick launch-menyn när Windows startas, inte heller efter att processen explorer.exe startas om (eller vad man ska kalla det). Ordningen på ikonerna och bredden på menyn ändras också.

Jag finner detta otroligt irriterande, någon som har någon liten hint på hur man ska åtgärda det?

NunchakoMedlem sedan juni 200169 inlägg

Testa att bocka för "Lås Aktivitetsfältet" i "Egenskaper för Aktivitetsfältet och Start-menyn".

Nunchako skrev:

Testa att bocka för "Lås Aktivitetsfältet" i "Egenskaper för Aktivitetsfältet och Start-menyn".

Fungerar inte... Har provat detta otaliga gånger. :l

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Testa att sätta iordning det som du vill ha det och sedan loggar du ut genom att trycka Ctrl-Alt-Delete och sedan Log Out.
När man gör på det sättet så sparas utloggningen på ett lite annat sätt än om man gör som man brukar och det hjälper ibland har jag märkt.

SirPeter skrev:

Testa att sätta iordning det som du vill ha det och sedan loggar du ut genom att trycka Ctrl-Alt-Delete och sedan Log Out.
När man gör på det sättet så sparas utloggningen på ett lite annat sätt än om man gör som man brukar och det hjälper ibland har jag märkt.

Ska prova detta nästa gång jag kommer tlll den datorn. Tackar... :bire

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag vet att den proceduren fungerar om man har problem med Num-Lock i alla fall så vi får hoppas att det är samma sak med detta, annars får vi testa vidare. ;)

SirPeter skrev:

Tyvärr fungerade inte detta. :(

Hittade den här: http://helpdesk.doit.wisc.edu/page.php?cat=1304&id=1147, men när jag söker hittas det ingen fil som heter msoffice.exe. Eftersom tipset är för W2k undrar jag om någon vet om det finns under XP eller om det finns under annat namn?

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)