webForumDet fria alternativet

w2k hänger sig

5 svar · 282 visningar · startad av dreas

dreasMedlem sedan jan. 2004140 inlägg

Hej!
Har kikat en hel del i gamla trådar om mitt problem, utan att hitta något bra svar.
Det är så att mitt w2k hänger sig stup i kvarten... eller rättare sagt, med ca. 30 min mellanrum.

Det verkar som att den kör någon laddning av nåt slag. Och så låser sig systemet för ca. 30 sekunder vilket även sker om man har ngn applikation eller spel igång.

Någon som vet någon lösning till detta?
Jag SKA köra defrag, fast jag måste ta bort en del filer som jag ska bränna först. Kan det vara lösningen?

Kan tillägga att cd spelarn verkar lite knas ibland.. om det finns någon skiva i, kan datorn uppföra sig på liknande sätt och låsa sig (troligtvis för att läsa informationen från cdn). Denna företelse kan jag dock avvärja genom att dra ut släden m. skivan, så hoppar systemet igång igen.
Grymt irriterande.

Tack på förhand !

/Andreas

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Har du kollat loggarna?
Körs något schemalagt på servern?

Vilka loggar menar du? Och var hittar jag dessa?
Det är ju ingen applikation som knasar sig, därav är dr watsons inte till ngn hjälp så som jag förstått det...?

Lite novis på det här - men finns det någonstans där man kanske kan hitta någon lista på aktiviteter som körs schemalagt? Eller måste jag gå igenom tänkbara program, så som antivirus osv., på egen hand?

Kan tilläggas att jag egentligen inte kör ngn server, bara det att win2k i min mening har fungerat felfritt (tills nu) till skillnad från vad jag har för erfarenheter med xp.

Tacksam för vidare hjälp

/Andreas

Bronson AlcottMedlem sedan mars 20033 inlägg

raderat

Ingen som kan hjälpa mig vidare med detta problem då det fortfarande kvarstår?

Vart kan man se ifall det finns schemalagda aktiviteter på datorn? Och finns det ngn logg fil jag kan lägga upp?

Mvh
/Andreas

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Loggarna hittar du i loggboken.
Start - Kör - Eventvwr

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)