OpelomegaMedlem sedan aug. 2003151 inlägg
Hej
Hjälper en kompis med sin dator. Jag har nu installerat, windows 98 utan några större problem, och jag trodde att allt var frid och fröjd.
Men när jag idag skulle installera några program åt honom så hittade windows varken cdrom:en eller cdbrännare.
Dock så fungerade båda dessa under installationen av operativsystmet, och man ser även att de hittas vid uppstarten av datorn. I setup står alla ide på auto.
Någon som vet vad som kan var fel? Båda hårddiskarna fungerar som de ska. Jag har aldrig haft något liknande fel förut så jag är helt ställd.
Tacksam för hjälp.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Prova att koppla bort den ena av de två som inte hittas och se om den andra hittas då. Det är ganska vanligt att det blir så om strömaggregatet inte orkar med riktigt när man har många enheter som drar ström.
Ingen förbättring "inne" i själva windows. Testade att koppla ut båda (en i taget) men det fungerade inte det heller. Men de hittas fortfarande i uppstarten. Ska jag testa att koppla ur någon hårddisk?
Är det ingen som har någon idé för det har funkat med alla enheter förut. Men är det inte väldit konstigt att de hittas i uppstarten men inte sedan? För de är ju plug and play enheter? Jag har även försökt att söka efter ny maskinvara men det fungera inte heller. Jag har även kollat master iställningar osv. Men utan resultat.
Är det ingen som har någon idé?