webForumDet fria alternativet

Ej giltig Win32 program...

7 svar · 283 visningar · startad av Steam

SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg

...ja, vad menas egentligen med detta?

Jag kör Windows XP pro och har en AMD Athlon XP 2600 maskin.

Nyligen installerade jag Need For Speed Underground och fick tag i några fixar för spelet så man slipper köra den från CD:n varje gång. En gång går det bra att köra fixen (speed.exe) filen men inte om man har avslutat spelet och försöker att spela igen. Då får jag felmeddelande som jag har bifogat här.

Däremot när jag laddar ned en annan fix går det bra att köra MEN bara en gång den också. Jag har laddat ned ca. 5 fixar och nu har jag förbrukat alla och kan inte få igång mer nån av dom.
Detta är väldigt konstigt, har aldrig varit om något sådant innan.
Nån som vet vad problemet är?

errormessage.jpg
Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg

Köp spelet och sluta med fixar?

Om du har en köpt version av spelet ber jag om ursäkt och frågar istället, varför bråka med fixar när spelet funkar fint utan? So what om man måste ha skivan i.

r/ Det enda jag kan komma på är att fixen förstör sig själv alt. att NFS Underground har något piratskydd som förstör fixen istället.

Jag har köpt spelet men vill lyssna på annan musik än bara rap hela tiden medans jag spelar.

Jaha, så det kan vara så att EA förstör fixarna..hum. Hur kan dom förstöra fixen. Hajjar inte riktigt.

Om du läser mitt inlägg igen ser du att du fick ett relativt vettigt svar också. Och sen är det väl rätt meningslöst att ta till en sån ton? Du lär ju inte få fler svar av det direkt.

r/ Sådär ja, det lät bättre. :)

Jag editerade mitt mess då jag såg att du har skrivit någorlunda vettigt svar. Tack.

Det kan vara någon funktion i en dll-fil som kollar att exe-filen är rätt och om inte, förstörs den så den inte går att starta. Eller så är det helt enkelt så att de som gjort fixen har gjort fel (vilket inte är troligt om man testar 5 st).

Jahaa...Tack för svaret iaf. Det låter mer som att fixen förstörs helt enkelt. Trist.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg

http://www.megagames.com/
Brukar ha bra NoCd patchar :).

/Redigerat
Jag hade inget att göra så jag tog mig friheten att leta upp en direkt länk till filerna.

http://www.megagames.com/cracks/html/c910660_0.htm

Genererad på 499 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb