clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg
Hej!
Ibland lämnar jag en applikation igång på servern (Win 2K Server). Det kan vara Notepad där jag skrivit någon anteckning.
När jag kommer hem så kommer jag på att jag behöver just det där i Notepad jag skrev. Jag kan då använda Terminal Services för att ansluta till servern. Jag loggar in med samma konto som jag använde tidigare då jag klottrade i notepad. Notepadfilen visas dock inte när jag loggar in. Vad jag vill är att via Terminal Services ansluta till den session (console session) som jag hade då jag hade då jag satt vid servern och skrev i Notepad. Går detta att göra?
snajgelMedlem sedan juni 2001731 inlägg
Om du använder "Disconnect" istället för att ta "Log off" så stannar alla öppna apps, om ni inte har så att inaktiva users loggas av efter X minuter...
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg
snajgel skrev:
Om du använder "Disconnect" istället för att ta "Log off" så stannar alla öppna apps, om ni inte har så att inaktiva users loggas av efter X minuter...
Jag tror inte att han använder "Log off" alls, för då skulle dokumentet går förlorat eftersom det "workspace" man är inloggad på släcks ner. Jag gissar att du låter inloggningen stå igång, vilket iofs låter lite skumt då den har en timeout?
Det finns nog en praktiskt anledning till det där, och min gissning är att man inte skall kapa varandras sessioner om flera jobbar med samma konto.
OveRRidE skrev:
snajgel skrev:
Jag tror inte att han använder "Log off" alls, för då skulle dokumentet går förlorat eftersom det "workspace" man är inloggad på släcks ner. Jag gissar att du låter inloggningen stå igång, vilket iofs låter lite skumt då den har en timeout?
Det finns nog en praktiskt anledning till det där, och min gissning är att man inte skall kapa varandras sessioner om flera jobbar med samma konto.
Snajgel, det är inte det jag menar.
Override, du förstår. Och det är förstås möjligt att det är dumt att överta sessioner. Det hindrar inte att det kan finnas ett behov under vissa förutsättningar. Det vill jag därför ha en lösning på.
Men att använda "Disconnect" är inte ett alternativ? Det ger ju den önskade effekten, tillsammans med lite inställningar för timeout.
Hmm, jo, det är förstås möjligt att det fungerar. Jag förutsatte utan att tänka att Disconnect inte fungerade mellan en session startad via console och en session startad via terminal services client. Återkommer ikväll då jag testat.
Mjo, det skall fungera oavsett ifall det är console eller remote.
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg