Jag hämtade hem och installerade några filer till Windows XP och nu när jag startar datorn är jag tvungen logga in genom att klicka på mitt användarnamn. Detta känns onödigt och vill hellre komma in i Windows utan att klicka på mitt användarnamn. Hur får jag bort detta?
Windows XP, smidig inloggning?
6 svar · 476 visningar · startad av Hissa_gomseglet
Tack för länktipset Rikard, men det blev inte bättre utan sämre. Jag slipper iof sig klicka på användarnamnet, men när jag kom in i Windows gick dels allting otroligt segt, skrivbordet var ändrat till det ursprungliga WinXP-bordet, jag fick välkomstmeddelande, ikonerna var inte de jag hade valt osv..
Jag tittade i aktivitetshanteraren/processer för att se vad som belastade cpu'n och "control.exe" låg på 95-98% (har en AMD 2200).
Jag antar att det är något annat jag bör göra under "Användarkonton" (kör/"Control userpasswords2"). Som det ser ut har jag:
Användarnamn Grupp
Administratör Administratörer
ASPNET Användare
gomsegel Administratörer
Gäst Gäster
Måste jag ta bort någon av dessa för att det ska fungera bättre eller så? Är lite rädd för att mixtra för mycket med datorn just nu..
Vad händer om jag plockar bort användarnamnet "ASPNET", jag har för mig att det var något sådant som installerades ifrån microsoft..?
installera inte tweak ui...för om du sedan skulle vilja avinstallera det så funkar inte aktivitetshanteraren...har själv det problemet..
skrev fel förut..blir ingar problem med Tweak UI utan d e tweauk xp som sabbar...