Tjenare.
Rätt forum?
Nu har man i alla fall skaffat sig en ny dator.
Abit IC7-MAX3
P4 3 GHz
2 x 256 MB Dual Corsair
Seagate 160 GB SATA
3 x Seagate 200 GB ATA
Hur som helst..
Detta är kanske en efterföljare till den här tråden:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=288434
Hur som helst så har jag förstått att det är OK att den låter så.
Men nu har datorn börjat bli ostabil.
Har formaterat om ca 5-6 gånger nu, varje gång har det varit nåt som inte "varit rätt" från början.
Första gången installerade jag allt, allt såg fint ut.
Då tänkte jag att jag skulle klocka lite. Körde på 3.0@3.4 (se övrig config i sign), och körde även Prime i 2 timmar.. Utan problem.
Men då hade jag tweakat och grejat så då kände jag för att formatera om igen innan man började "bygga vidare" efter en format :p
Det blev så några gånger..
Dom tre senaste gångerna har det dock funkat väldigt dåligt.
För två gånger sen så började det ploppa upp Windows Filskydd hela tiden.
Det stod ungefär att några okända drivrutiner som windows inte stödjer och nåt sånt, och om att jag skulle sätta i XP-skivan så att originalen kunde läggas in. Så var det typ hela tiden om skivan inte satt i.
Och då hade jag bara installerat XP (kör samma version på två andra burkar utan problem) samt kört Win Update och installerat moderkortsdrivare (chipset, lan).
Då tänkte jag att nåt ändå hade blivit fel någonstans, så jag formaterade om en gång till.
Men förra gången så var det värre än någonsin, Windows Filskydd hela tiden om inte XP-skivan redan satt i samt att program kraschade hela tiden.
Då tänkte jag att det var nåt strul med klockningen, så jag resetade cmos och ställde in allt till det normala i bios och formaterade igen.
Den här gången har det dock funkat bra, förutom det här med Filskyddet som hela tiden ploppar upp igen då. Plus att muspekaren hela tiden vill ha timglas?!
Om jag tittar på aktivitetshanteraren så startas "lsass.exe" och "winupd.exe" hela tiden, har massvis av dom igång, var även så på dom tidigare installationerna.
Jaa ni. Visst går det väl att leva med att ha XP-skivan i för jämnan, men jag vill faktiskt slippa det på min sprillans nya dator här :)
Vore otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig.
Mvh