da97enlaMedlem sedan dec. 2001343 inlägg Hej
Jag har ett konto på servern x. När jag vill kolla hur mkt plats jag har på kontot står det : använt utrymme 50.4 GB ledigt utrymme 722 MB Hela kontots storlek är på 51.2 GB. Det verkar ju va helt omöjligt att de få filer jag har tar upp detta utrymme. Kollar man varje mapp för sig ligger de totalt på ca 2MB. Varför blir det så?
Jag högerklickar på mitt konot på den uppmappade enheten och egenskaper. Är det så att hela den räknar storleken på hela disken? Varför och i sådana fall hur gör man för att kolla hur mkt plats jag har utnyttjat på servern?
mvh
enla
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kan du förklara lite mer hur du menar?
da97enlaMedlem sedan dec. 2001343 inlägg Jag vill kunna se hur mkt plats jag har på mitt konto på servern.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jo det framgick i första inlägget men vad som inte framgår är hur du har kontakt med servern och hur du gör exakt för att kolla det.
Som jag tolkar dig så har du en enhet i din dator som du kollar egenskaper på?
För att kolla hur mycket du har på den enheten så måste du markera allt på den och ta egenskaper på det, inte på enheten.
da97enlaMedlem sedan dec. 2001343 inlägg Tack! Att en sån enkel grej ska vara så lätt att kolla:)
Men jag tycker det är konstigt att man ser hela enhetens storlek, jag menar eftersom jag har mappat upp till min mapp borde det ju bara vara storleken på den jag ser, men så är tydligen inte fallet :)