Skulle formatera burken idag och när jag kom till att välja var ajg ville formatera/installera windows så hade C och E bytt plats.
Allt som funnits på C: stämde med storlek och vad den hette men kallades för E.
Kollade igenom och sparade ev saker som kunde försinna och installerade det på den disk som jag haft Win på förut. Trots att den nu hette E:
Nu när jag kollar i utforskaren är E den som windows ligger på och jag kan inte byta E till C. Hur ska jag gå till väga nu? Lite drygt då windows ligger bland alla andra diskar och inte högst upp...
Enhetsbeteckningar är som sagt inget man bör ändra på om man vill ha ett fungerande system. Gör om från början och gör rätt istället. Dvs, flytta diskarna på ide-kablarna så att Primary master är den som du skall ha systemet på. Därefter installerar du om på rätt enhet.
"Därefter installerar du om på rätt enhet"
Det var installerat på C men den blev senare E av nån anledning, vet inte när och hur.
Det var inte det att kablarna har bytt plats det blev bara så ändå.
Men jag vade att bärnna ut allt och ta bort alla partioner och göra allt från början. Det var ett tag sen sist så en uppfräshning satt på sin plats.
En annan sak med det här med systemåterställning.
Efter att ha installerat om en gång så skapade jag en återställningspunkt. Men efter att ha varit nyfiken och följt ovanstående länkar och förslag som man helst inte skulle göra var jag iaf tvungen att intallera om igen.
Valde då att göra en reperation och då kom det upp att göra en systemåterställare. Och eftersom jag hade gjort en sån valde jag det. Nä, då ville den att jag skulle stopa in en diskett med den filen på. Jag har inte haft en fungerande floppy på flera år. Hur ska man annars gå till väga? Om jag haft den på CD (dumt och littet på en sån stor skiva, men ändå) hur skulle jag gjort då?
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9