depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Hej!
Har ni märkt en potentiell bugg i Windows, dvs att datorn uppför sig som om CTRL vore intryckt, dvs att ikoner blir markerade istället för att de öppnas,osv.
Har märkt av problemet ända sedan jag körde W95/98.
Är det en bugg eller några konstiga program jag kör?
Det beror ju inte på TGB eller hårdvara då felet uppstått på alla burkar jag haft.
yohpopsMedlem sedan feb. 20011 198 inlägg Det händer att CTRL och ALT-tangenterna hänger sig.
Hmmmm... Om man har WIndows inställt normalt så öppnas mapparna vare sig man håller ctrl nere eller inte.
Du kanske är van att ha Windows inställt på att öppna filer och mappar med ett klick, och sedan råkat ställa om till att markera med ett klick och öppna med dubbelklick?
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg
nitro2k01 skrev:
Hmmmm... Om man har WIndows inställt normalt så öppnas mapparna vare sig man håller ctrl nere eller inte.
Du kanske är van att ha Windows inställt på att öppna filer och mappar med ett klick, och sedan råkat ställa om till att markera med ett klick och öppna med dubbelklick?
Så borta är jag inte:OO , jag kör Windows defaultinställningar, och om
jag dubbelklickar på en ikon så kommer "properties" för ikonen upp istället, precis som den ska göra när CTRL är intryckt.
Ska tillägga att problemet bara uppstår i bland. :)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
depeo skrev:
nitro2k01 skrev:
Så borta är jag inte:OO , jag kör Windows defaultinställningar, och om
jag dubbelklickar på en ikon så kommer "properties" för ikonen upp istället, precis som den ska göra när CTRL är intryckt.
Ska tillägga att problemet bara uppstår i bland. :)
Jag har också varit med om det men det var innan jag bytte till NT-baserade system. ;)
<tillägg> Egenskapsrutan kommer när ALT är nedtryckt, inte CTRL. ;) </tillägg>
Jag har inte märkt av detta själv. Men ibland så byts musknapparna ut, så att vänsterklick blir högerklicka (Dock aldrig tvärtom). Detta löser jag genom ett klick med högerknappen.
Windows, Windows...
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Hm, får väl leva med det. :(
Kan inte någon bygga ett program, typ "kontrollknappsfixaren"? :)