CcalsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Hej
Ofta blir min dator väldigt seg och när jag kollar vad det är som tar så mkt prestanda så står det att Explorer.exe tar 99% CPU.
Någon som vet vad jag kan göra för att slippa detta?
Även andra tipps som kan få min dator snabbare är väldigt uppskattade.
Jag har en bra dator som är seg om jag säger så.
Tack på förhand
CcalsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Ingen som vet någon lösning?
CcalsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg Jag blir helt galen.
Jag kan inte ens starta ett program längre.
Så snart jag försöker öppna ett program blir datorn riktigt seg!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggOm du tar och berättar lite vad det är för problem du har och vad du har för program i den och liknande så blir det lite lättare att försöka felsöka åt dig.
Som du har skrivit hittills är ungefär som att en bilägare kommer till verkstan och säger: Min bil går inte som den skall, vad är det för fel? ;)
CcalsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg hehe ok
När jag klickar på en film tex så tar det väldigt lång tid för Windows Media Player att starta sen börjar hela datorn sacka ihop.
Jag har DC++ igång hela tiden men det är det enda program som funkar, typ.
Datorn går hyffsat bra när man startar den men så snart man börjar hålla på med saker som Outlook, försöka kolla på en film eller liknande så säckar den ihopp och explorer.exe går upp till 99%.
När jag stänger av datorn kommer även en varningsruta upp att explorer.exe ej avslutats så man får trycka på knappen Avsluta program.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggBörja med att fimpa DC och kolla om det hjälper.
Hur mycket arbetsminne har du i maskinen?
Är det stora filmer du försöker köra så är det inte speciellt konstigt om det blir segt om du har ställt in så att WMP skall ladda in hela innan den börjar spela upp den.