calsonMedlem sedan dec. 2003495 inlägg
Hej
Jag har precis formaterat om min dator och ska installera winXP på min dator igen.
När datorn startar med skivan så påbörjas installationen som den ska.
Senare i installationsprogramet så startas datorn om - som den ska göra - problemet är att installationen börjar om från början efter den automatiska omstarten när den igentiloigen skall fortsätta där den slutade.
Någon som vet vad felet kan vara?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg
Tryck inte på någon tangent andra gången den bootar om, då bootar den från hårddisken och fortsätter installationen.
EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg
Det kommer upp två alternativ.
1. Starta från hårddisken
2. Starta med hjälp av CD skivan
Välj alternativ nummer 1 så bör det fungera
Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg
Esen skrev:
Inte i Windows XP. ;) Där står det "Tryck på valfri tangent för att starta med CD-skivan" och där är det bara att vänta tills den går vidare. Alltså, du ska inte trycka någonting där.
calsonMedlem sedan dec. 2003495 inlägg
Alltså installationsprogramet rebootar automatiskt och börjar installera windows på nytt igen, automatiskt.
"Tryck på valfri tangent för att starta med CD-skivan" kommer alltså inte upp någon gång.
PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg
Det kan vara så att du måste ändra ordningen på vilken enhet systemet ska boota ifrån.
Gå in i BIOS och ta bort CD-enheten som första bootvalet.
På vilket sätt bootar du installationsprogrammet? Från CD, diskett eller kanske något annat?
EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg
Nexus86 skrev:
Esen skrev:
Inte i Windows XP. ;) Där står det "Tryck på valfri tangent för att starta med CD-skivan" och där är det bara att vänta tills den går vidare. Alltså, du ska inte trycka någonting där.
okey, Tänkte fel.....
Tack för rättelsen...
matteblatteMedlem sedan maj 200435 inlägg
om jag inte trycker något altså låter datorn försöka boota från hårddisken så står det
"NTLDR saknas"
och att man ska trycka ctrl - alt - delete för om start.
när man då trycker ctrl - alt - del och datorn startar om så står det
"floppy disk(s) fail (40)"
Hmm, har varit med om exakt samma sak. Det gick absolut inte att komma förbi men om jag satte i en annan hårddisk så fungerade det, och den där hårddisken som det blev så med fungerade i andra datorer med så jag bytte bara hårddisk mellan två datorer. Vet dock inte någon annan lösning. :l
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Har du en diskett i diskettstationen?
Är det någon specialdisk alternativt specialkontrollerkort för diskarna?