cribbegMedlem sedan maj 200419 inlägg Om jag skall ändra rättigheterna för vissa användare o mappar måste jag starta XP i felsäkert läge. Även om jag loggar in mig som administratör. Tittar jag sedan bland användare finns det även "administratörer" som jag inte kommer åt. Hur skall man kunna fixa till detta bekymmer.
Tackar på förhand för information.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kan du förklara tydligare, även här? :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om jag tolkar dig rätt så är det fliken Säkerhet du saknar. Den får du fram genom att stänga av Förenklad fildelning under fliken Visning i Mappalternativ som du hittar i Kontrollpanelen.
Välkommen till webForum
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Vill du logga in som Administratör och har "förnklad inloggning" på (listan med namn) så tryck 2 gånger på Ctrl-Alt-Delete så kommer rutan fram där man kan skriva in användarnam och lösenord.
cribbegMedlem sedan maj 200419 inlägg Säkerhet
Tack för alla förslag. Nu fungerar det och jag är jätte nöjd
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kul att det löste sig för dig. :)
Markera gärna det inlägg som löste ditt problem så att fler som har samma problem lättare kan hitta lösningen.
cribbegMedlem sedan maj 200419 inlägg Till saken hör att jag är ny på det här forumet. Jag är mycket nöjd, verkligen men jag vet inte hur du menar med att markera samt att jag så på ett par ärenden som hade en grön bock. Är det det du menar.
Tack så länge:
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Japp, det var så jag menade och du verkar ha hittat var du klickar för att markera nu med såg jag. ;)