webForumDet fria alternativet

Cd- bränning i XP

6 svar · 403 visningar · startad av cribbeg

cribbegMedlem sedan maj 200419 inlägg

Då CD-bränningen är mycket enkel känns det som jag inte har kontroll. Försökte installera Nero men då slog programmet ut både Cd-brännare och CD-spelare. Kan man avinstallera brännar funktionen i XP?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Kan du förklara något tydligare?

CD-bränning

Mitt problem var alltså att jag ville komplettera CD-bränningen i XP med Nero. Vid installation av Nero så slogs både CD-brännare och CD-spelar ut. Fick såleds utroppstecken för dessa enheter i Enhetshanteraren. Dom var ej heller synliga i utforskaren. Det enda sättet att få tillbaka dessa enheter var att avinstallera Nero och göra en systemåterställning. Anledning till att jag vill ha in Nero är att jag vill ha mer kontroll över bränningen samt ha åtkomst till CD-cover.

Hoppas ni förstår vad jag menar nu. Alla förslag är välkomna.

/Christer

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kolla så att din cd-brännare och din version av Nero är kompatibla med varandra. Jag har för mig att det finns en guide för det där på Neros hemsida. Om jag inte minns fel så finns det även en textfil på cd-skivan om vilka brännarfabrikat och modeller som de garanterar skall fungera.

Ok, men är det då inte konstigt att brännaren fungerade tillsammans med Nero när jag körde Win 2000.

Kan oxå säga att jag tittade på egenskaper för brännaren så står det " Systemkonflikt"

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Nej det är inte alls konstigt. En brännare kan fungera på sånt sätt ibland har jag märkt. Både åt det hållet och tvärtom.
Vad är det för brännare och vilken version av Nero är det?
Fick du med Nero till den brännaren eller har du köpt det separat?

Det är en Samsung SW 212 B och versionen på Nero 5,0 el. 5,5
Promgrammet har jag införskaffat samtidigt som brännaren

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)