Hejsan. Nu kommer jag med lite problem för er på wF att lösa igen =) Tycker ni har så lite att göra ;) Men nu till problemet. En kompis till mig har en Intel Celeron 1200mhz med 256mb RAM och GeForce 2 MX/400 som alldeles nyligen har börjat att tokhänga sig. Ibland är det alldeles i uppstarten av datorn och ibland när man startar något program. Han har haft datorn länge och den har aldrig felat förut (Inte på samma sätt iaf ;)). Den hänger sig tex när han spelar "Elastomania" (I Elma låser den sig direkt i starten) eller tankar av någon i ett nätverk till exempel (Dock funkar det utmärkt att tanka av honom). Men i andra saker som Counter-Strike låser den sig inte... Snälla hjälp oss lösa detta innan jag hjälper honom att öppna fönstret ;)
Datorn hänger sig utan anledning?
9 svar · 338 visningar · startad av aXiz
fönstervägen låter som ett bra alternativ! :e
Plocka ur onödig hårdvara och se om burken fungerar bättre. Ni kan även testa minnet med Memtest86 eller någon annan diagnostikprogramvara.
okej nu har vi testat att tagit ut allting utom grafikkortet och disken som windows ligger på och den krashar fortfarande. Håller på och kör "MemTest86" eller vad det hette nu. Om den fortfarande skulle hålla på och krasha efter det då ? Vad ska man hitta på som en nästa åtgärd?
bah =/ Har gjort testet och det säger ingenting speciellt.
Har provat att formatera samt provat att byta ut grafikkort utan resultat... Är det INGEN som vet vad det kan vara för fel ?!
ALL hjälp uppskattas.
Vilket OS gäller det och vad står det i eventviewer?
Det gäller Win XP Pro men jag har dock ingen aning vad som står i "eventwiever", är det loggarna i administrationsverktyg du menar då?
Hade det problemet förut.
Då var det drivrutinerna till mitt ljudkort som var fel ;)
då loggarna inte längre går att läsa pga att hela datorn låser sig i uppstarten så kan jag tyvärr inte svara på vad det står i dom längre =/ Har nu testat att byta allting utom just moderkort och cpu så han ska väl köpa sig någonting nytt (den behövde juh trots allt en liten uppgradering ;) ) Men tack iallafall för hjälpen.