Hejsan! kan man köra med ntfs till win 2000 pro? är trött på xp.. strular bara. win 2000 måste väl vara alternativet till xp för typ spel.
Kan man ha ntfs till win 2000?
14 svar · 471 visningar · startad av Molle
Visst använder w2k, NTFS :)
tack :) tror att win 2000 är bättre en xp?
Vilket anser du du vara bäst xp eller win 2000?
XP är en vidareutveckling av w2k. Så XP borde vara bättre på många sätt. Jag har nog ingen "favorit".
okej Tack :)
Windows2000 hanterar spel betydligt sämmre än XP.
stoffe-2k skrev:
Windows2000 hanterar spel betydligt sämmre än XP.
Jag har just instellerat XP och måste säga att jag har lättare att få igång spel i 2000 än XP. Inte änns att köra i kompatibilitetsläge hjälper utan spelen bara krashar allt som oftast eller hackar.
Hejsan! oki jg har aldrig kört med win 2000 så jag vet ju bara vad andra har sagt.. Att win 2000 är det stabilaste op... hur funkar det med iis i win 2000?
Molle:
IIS funkar hur bra som helst.
greyhound:
kör du gamla dos spel eller? i vilket fall som helst, med tanke på att det är i princip samma kärna i bägge borde d inte vara nån skillnad.
Jymdis skrev:
kör du gamla dos spel eller? i vilket fall som helst, med tanke på att det är i princip samma kärna i bägge borde d inte vara nån skillnad.
Nej inga dosspel utan bara vanliga spel, typ Might and Magic 6
och det fungerar inte i XP?
då gör du nåt fel.
Jag kör en ren installtion och när jag ska starta det krashar det och det finns ingen uppdatering att ladda hem heller för 3do har problem med sidan tror jag.
Har i stort sett aldrig haft några problem med nya spel varken under Win2k eller XP, förutom några buggande drivrutiner från grafikkortstillverkaren som nu i senare versioner åtgärdat det värsta.
Dom nyaste funkar lika bra i båda för mig, eller dom få jag nu testat i båda.