webForumDet fria alternativet

historia över XQ samt popup

Windowsur Windows

7 svar · 243 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

Hejsan,

jag har 3 styckna frågor angående WinXP.

1, har hört att det finns ett ställe i datorn där man kan se hela historian över vad man har gjort i burken sen dag 1 då man installerade XP, vart ligger detta?

2, då jag går in i windows mappen därefter temp sedan temporary internet files sedan content.ie5 så får jag olika mappar och i dessa mappar ligger det filer som jag i kommande tolken kan se men som jag i windows inte kan se hur listar jag fram dessa?

3, Får hela tiden popup då jag växlar mellan olika sidor på nätet, vad beror detta på? det måste vara något program men när jag kollar i lägg till/ta bort program så ser jag massor av program som jag ej vet ngt om, det finns en väldigt massa windows XP hotfixes vad e desas för ngt??

Hoppas jag kan få svar på samtliga

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Fråga ett och två förstår jag inte riktigt hur du menar men när det gäller fråga tre så låter det som att du borde köra en ad-aware.

1, alltså det skall finnas ett ställe i datorn där hela ens historik finns, dvs allt man har gjort i datorn loggas någonstans i windows men vart?

2, det finns en massa dolda mappar och filer dit jag hänvisa er, hur får man fram dessa??

Allt man gjort vet jag inte om det finns med men jag tolkar det som att du menar loggboken och den får du fram genom att exempelvis gå till Start - Kör och skriva eventvwr och sedan trycka på Ok.

För att visa dolda filer och mappar så går du till Start - Kontrollpanelen - Mappalternativ och sedan fliken Visning och bockar för att dolda filer och mappar skall visas.

oki tackar, vad var det där du sa om ad aware?? var laddar jag ner d ifrån och hur fungerar det? tar det bort samtliga popup? eller tar det bara bort snusket?

https://www.lavasoft.de hittar du ad-aware på. Det tar bort spyware i din dator.

man tackar för d snabba svaret!

Ingen orsak. ;)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.a2ca460b
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)