webForumDet fria alternativet

Win 2000

5 svar · 284 visningar · startad av obelix

obelixMedlem sedan sep. 20023 722 inlägg

systra min fick prova win xp, hon skulle ev byta sin win 2000 mot winxp pro...

Hon är inte nöjd, hon vill ha tillbaka win 2000...

Men som det är nu så har hon bara en säkerhetskopia av 2000, han som har hennes orginal är i sitt hemland ett bra tag fram över...

Hur stoppar hon in det enklast igen?

Det är en kopia på hennes egna skiva, hon fick två skivor när hon köpte datorn, en orginal och en kopia på orginalskivan.
Det är kopian som hon har kvar hemma...

Om det är olagligt så ber jag om ursäkt för min förfrågan och ber en moderator att radera tråden/frågan...

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Eftersom det äe hennes egna säkerhetskopia så är det bara att installera precis som vanligt.

Däremot (om vi nu skall vara petiga) så klassas det inte som säkerhetskopia om skivorna finns på skilda orter. :)

SirPeter skrev:

Eftersom det äe hennes egna säkerhetskopia så är det bara att installera precis som vanligt.

Däremot (om vi nu skall vara petiga) så klassas det inte som säkerhetskopia om skivorna finns på skilda orter. :)

Ah, ok...

Måste man ha en installationsdiskett som med tex win 98, eller är den "självstartande" som xp?
Dvs, räcker det med att skriva format c, och sedan stoppa in skivan?

Hon fattar ännu mindre än mig, hur nu det är möjligt... :r :e

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

obelix skrev:

Måste man ha en installationsdiskett som med tex win 98, eller är den "självstartande" som xp?
Dvs, räcker det med att skriva format c, och sedan stoppa in skivan?

Den är bootbar precis som XP men det betyder inte att du skall formatera först, det gör man inte med XP heller om man gör det korrekt.

Tack och bock... :bire

Genererad på 388 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb