RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Hejsan!
Det är så att jag har problem med windows dom senaste dagarna.. när jag stoppar in en skiva , då hänger sig Windows..
jag har windows xp home.. och det här började bara för några dagar sen, innan det var det inga problem.
Det är inte bara några skivor, det är alla skivor.
Någon som vet varför och hur man fixar detta? :q
/Rodan
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Kolla om du kan få någon mer information i loggarna.
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Jo du... rätt många fel finns det, vet inte vilka jag ska ta. Det är fel nästan varje minut eller något liknande. Men dom mest vanliga är DCOM och Service Control Manager.
Och vid tiden datorn hängde sig sist var det: CDROM
----------------------------------------------------------------------
Det finns ett felaktigt block på enhet \Device\CdRom0.
Och
Ett fel upptäcktes på enheten \Device\CdRom0 under en växlingsåtgärd.
Vet inte om det hjälper ?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det skulle kunna vara glappkontakt eller ett kabelproblem mellan CD-ROM och kontrollerkort/moderkort.
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg
Rikard skrev:
Det skulle kunna vara glappkontakt eller ett kabelproblem mellan CD-ROM och kontrollerkort/moderkort.
Hm... Är det möjligt? Jag har knappt rört lådan..
Problemet inträffade för första gången bara för någon vecka sen. :l
Kolla datorn så att det inte är ett virus eller spyware program som spökar också.
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Har fixat det, det var nero som krånglade till det
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Eller det kanske inte var helt fixat, men nu kan jag få igång skivorna, men när jag vill installera ett program som har två skivor och när installations programmet ber mig att stoppa in cd 2 och jag gör det då hänger sig datorn.
Suck! Vad ska jag göra?
Logg:
----------------------------------------
Tjänsten IMAPI CD-Burning COM Service ändrade tillstånd till stoppad.
----------------------------------------
Kan det vara nåt?:OO