J Joopa Medlem sedan maj 2001 23 inlägg Frågan 30 mars 2004 21:24 #1 Då jag införskaffat en ny hårddisk till datorn så skulle jag vilja köra den nya som master och den gamla som slave... Inga problem!! mMen hur får jag bort gamla filera (program m.m.) från den gamla hårddisken??
Vill ha kvar en del lagrade filen men i det stora hela så vill jag radera den gamla diken helt.. Nån som har förslag åt mig? :q
K Känning Medlem sedan jan. 2003 252 inlägg Om du vill formatera om disken så gör du följande:
1. Kopiera först över allt som du vill ha kvar till den nya hårddisken.
2. Ta backup på allt som är viktigt. Och backupa inte bara på din nya disk, bränn en skiva eller ngt.
3. Gå in i utforskaren och högerklickar på den gamla disken och väljer "Formatera". Följ sedan instruktionerna.
Och för hel... så se till så att du högerklickar på rätt disk ;)
-----------------------------------------------------------------
Ett annat alternativ är ju att bara markera det som ska bort och klicka på delete-knappen
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg
Känning skrev:
Och för hel... så se till så att du högerklickar på rätt disk ;)
Har du provat att högerklicka på systemdisken och formatera? det går inte ;) (nä jag har inte testat med XP, men med 9x gick det inte).
McD Medlem sedan mars 2000 2 520 inlägg använd en startdiskett och formatera från dos går saktare men det brukar funka om win formateringen buggar.